Met betrekking tot school

  • Diagnostisch onderzoek zoals psychologisch onderzoek, didactisch en/of pedagogisch onderzoek, dyslexie-onderzoek, dyscalculie-onderzoek, orthodidactisch onderzoek, persoonlijkheidsonderzoek en observaties 
  • Mocht u twijfelen aan een advies van de school, dan kan ik een second opinion voor u uitvoeren. U kunt hierbij denken aan doubleren, versnellen, of het inzetten van een individuele leerlijn. Dit doe ik via de gegevens die u mij ter beschikking stelt. Deze bestudeer ik en geef uiteindelijk advies. Van dit advies ontvangt u een schriftelijke rapportage
  • Als u twijfelt over het uitvoeren van een dyslexie-onderzoek of dyscalculie-onderzoek bij uw kind, kunt u mij eerst om een advies vragen. Op basis van bestaande gegevens kan ik goed inschatten of het noodzakelijk is om daadwerkelijk een onderzoek af te nemen 
  • Advies over het doubleren van klassen of versnellen op school. En schooladvies over middelbaar onderwijs of andere vormen van regulier basisonderwijs (vrije school, Montessorionderwijs, etc)
  • Met betrekking tot opvoeding en schoolcarrière

    Het kan zijn dat u tijdens het opvoeden of de schoolcarrière van uw kind behoefte heeft aan begeleiding of steun. Ik weet als geen ander wat een zoektocht het kan zijn om de juiste hulp voor uw kind te vinden. Als uw kind een diagnose heeft gekregen als ADHD of autisme, begint het pas als het gaat om aanpassing en begrip in uw omgeving en op school. 

    Hulp die ik kan bieden bestaat onder andere uit:

    • Opvoedingsadvies op maat
    • Begeleiding en coaching op school en thuis
    • Psycho-educatie voor u of uw kind indien er sprake is van een ontwikkelingsstoornis (bijvoorbeeld ADHD, ADD, DCD, PDD-NOS, of andere vorm van ASS), een leerstoornis, of gedrags- of emotionele problemen